Merhaba arkadaşlar...
Bugün işçi-havuz problemlerinde püf noktalarımızı sizinle paylaşacağız...
Şimdi öncelikle söyleyeceğim bazı yapıları mutlaka hard diskinize (beyninize) kaydedin.
Sonrasında bu yapılarla problemler ne kadar kolay çözülüyor anlayacaksınız.
1- Bir işi bir işçi 5 günde yapıyor ise; 1 günde ne kadar yapar? Bundan kolay ne var 1 i böl 5 e değil mi?
Yani bir işçinin günlük iş yapabilme yeteneği 1/5 tir.
2- Bir işi bir işçi 5 günde yapıyor ise; 2 günde ne kadar yapar? 1 günde 1/5 değil miydi? O zaman 2 günde de 2/5 olur değil mi? İşte bu yapıyı iyice özümseyin...
3- Bir işi bir işçi 5 günde, diğer işçi 3 günde yapıyor ise hemen iş yapabilme yeteneklerini yazarak toplama işlemi konumuna getirin...
4- Sonra bu arkadaşları beraber kaç gün çalıştıracaksanız o gün sayısı ile çarpın.Örneğin 3 gün...
5- İşte şimdi de bu işçilerin birlikte iş yapabilme yetenekleri ile 3 günde ne yaptıklarını yazın. ( 1 iş yaptılar)
Bundan sonrası da temel matematik bilgileriyle çözülüyor zaten. Bu arada biz burada soru sormadık. Soru çözümünde uygulanacak adımları gösterdik...
Şimdi isterseniz bir soru ile bu işi bitirelim.
Soru: Ahmet bir işi 5 günde yapıyor. Mehmet ise 3 günde yapıyor. İkisi birlikte bu işi birlikte kaç günde yapar?
Çözüm: Ahmet'in iş yapabilme yeteneği 1/5, mehmetin iş yapabilme yeteneği 1/3...
İkisini toplarsak...
1 + 1
5 3
şekline gelir...
Sonra bu iki gücü t gün çalıştırırsak 1 işi bitirmiş olacaklar değil mi?
O zaman haydi t yi bulalım...
Paydaları eşitlersek; 8/15 t = 1 olacak...
8/15 i karşı tarafa gönderirsek;
t = 15/8 olacaktır...
...
Yani ikisi birlikte bu işi 15 bölü 8 günde yaparlar...
Örneğimizin sayısal değerlerini tam olarak ayarlamadığımız için böyle abuk subuk bir sonuç çıktı.
İlerleyen zamanlarda daha isabetli örnekler vereceğiz inşAllah..
Allah tüm öğrencilerimize zihin açıklığı versin...
Görüşmek üzere...
Bugün işçi-havuz problemlerinde püf noktalarımızı sizinle paylaşacağız...
Şimdi öncelikle söyleyeceğim bazı yapıları mutlaka hard diskinize (beyninize) kaydedin.
Sonrasında bu yapılarla problemler ne kadar kolay çözülüyor anlayacaksınız.
1- Bir işi bir işçi 5 günde yapıyor ise; 1 günde ne kadar yapar? Bundan kolay ne var 1 i böl 5 e değil mi?
Yani bir işçinin günlük iş yapabilme yeteneği 1/5 tir.
2- Bir işi bir işçi 5 günde yapıyor ise; 2 günde ne kadar yapar? 1 günde 1/5 değil miydi? O zaman 2 günde de 2/5 olur değil mi? İşte bu yapıyı iyice özümseyin...
3- Bir işi bir işçi 5 günde, diğer işçi 3 günde yapıyor ise hemen iş yapabilme yeteneklerini yazarak toplama işlemi konumuna getirin...
4- Sonra bu arkadaşları beraber kaç gün çalıştıracaksanız o gün sayısı ile çarpın.Örneğin 3 gün...
5- İşte şimdi de bu işçilerin birlikte iş yapabilme yetenekleri ile 3 günde ne yaptıklarını yazın. ( 1 iş yaptılar)
Bundan sonrası da temel matematik bilgileriyle çözülüyor zaten. Bu arada biz burada soru sormadık. Soru çözümünde uygulanacak adımları gösterdik...
Şimdi isterseniz bir soru ile bu işi bitirelim.
Soru: Ahmet bir işi 5 günde yapıyor. Mehmet ise 3 günde yapıyor. İkisi birlikte bu işi birlikte kaç günde yapar?
Çözüm: Ahmet'in iş yapabilme yeteneği 1/5, mehmetin iş yapabilme yeteneği 1/3...
İkisini toplarsak...
1 + 1
5 3
şekline gelir...
Sonra bu iki gücü t gün çalıştırırsak 1 işi bitirmiş olacaklar değil mi?
O zaman haydi t yi bulalım...
Paydaları eşitlersek; 8/15 t = 1 olacak...
8/15 i karşı tarafa gönderirsek;
t = 15/8 olacaktır...
...
Yani ikisi birlikte bu işi 15 bölü 8 günde yaparlar...
Örneğimizin sayısal değerlerini tam olarak ayarlamadığımız için böyle abuk subuk bir sonuç çıktı.
İlerleyen zamanlarda daha isabetli örnekler vereceğiz inşAllah..
Allah tüm öğrencilerimize zihin açıklığı versin...
Görüşmek üzere...
çarpma durumundaki sayıyı nasıl diğer tarafa gönderdin. negatif olarak deil bölüm olarak gider yani cevap 8/15t=1 ise 8t=15 t=15/8 olur.. nesiniz siz öğretmen deilsiniz herhalde..
YanıtlaSilgeri dönüş için teşekkürler. Bir an dalmışız işte. Düzeltme yapılmıştır...
Silaz biraz düzgün yaz ne sorun varsa bu nasıl bir üslup seni bizi düşünüp bir şeyler paylaşıyorlar bu dediğin yakışmıyor.Ayıp..
SilSanane kardeşim öğretmen miyim değil miyim. Düzeltildi işte. Daha niye eleştirmek için bir şeyler arıyorsun ki?
YanıtlaSil